Jumaat, 6 Julai 2012

Boleh baca tak?

Suka betul dengan Meow, kucing Anor tu, comel :)  

Ingat lagi time sekolah dulu buku-buku Pendidikan Islam semua tulisan jawi, takde yang rumi. Elok jugak sebenarnya, semua orang terpaksa pandai jawi la jawabnya.

Sekarang buku-buku tu masih ditulis dalam jawi ke? 



6 ulasan:

eray berkata...

a ahkan..hasilnya kita boleh baca jawi. ermm buku tak sure lah, rumi ke jawi...

Mixed-family in da house.... berkata...

hahhahah...cute cute....pandai kucing tu nak ambil susu rupanya...

***boleh baca..hehehe

Rai berkata...

dengar kata buku sekolah agama pun dah ditulis rumi.. tak tau la betul ke tidak..sedih..anak2 muda sekarang ramai tak reti baca jawi..

ibuhebat berkata...

comelnya 'meow' tulisan jawi. hehe

maszmadi berkata...

haha, cumel lak kucin tu..... masih boleh baca, tapi merangkak... x macam dulu.. huhu kena belajar semula nieh..

transformed housewife berkata...

skrg takde. nak kena ajar anak2 kita baca& menulis dlm jawi. kalau tak makin hilang tulisan jawi.