Isnin, 28 Mei 2012

Janda Tua?



Ni berita dalam surat khabar Khamis lepas, dah lama dah pun, tapi aku rasa nak kongsi pendapat aku (walaupun takde orang mintak pendapat aku, haha)
Ni dekat cover surat khabar tu. Dah tulis janda tua dah.





Tiba-tiba kat dalam untuk ruangan berita penuh, dia emphasize pulak lagi, Janda Tua Kaya.
Aku ni takde la bagus mana, tapi aku rasa lagi elok kalau Janda Tua tu diganti dengan perkataan 'Ibu Tunggal' atau 'Warga Emas'. Lebih elok dan sedap didengar. Lagi pulak, surat khabar semua orang baca kan? Termasuk kanak-kanak?

Apa pendapat korang? 

2 ulasan:

transformed housewife berkata...

lg kontroversi tajuk tu, lglah editor tu suka. diaorg mana fikir apa implikasi perkataan2 yg diguna.

mama_umar_maryam berkata...

paper skg pelik2lah..nymph aku nk bace,heheh