Selasa, 3 April 2012

Petua Cepat Bersalin

Ada kawan-kawan minta aku share petua cepat bersalin. Sebenarnya aku tak sempat nak amal apa-apa petua pun. Walaupun banyak petua yang aku kumpul. Huhu..Aku sempat buat satu je

Telan minyak selusuh (minyak kelapa) masa tengah sakit bersalin. Itu pun mak mertua aku bagi untuk sapu kat perut, aku pegi telan satu sudu sebab ada kawan kata itu lagi efektif..hehe.

Nak kata aku cepat bersalin yang kedua ni, biasa aje sebenarnya. Alhamdulillah semua dah selesai. 

Antara petua lain aku dapat kat sini  :

Try la baca, memang berguna info nya.

Tapi walau banyak mana pun petua kita amal paling utama kena doa banyak-banyak pada Allah ya.
Dia penentu semuanya. 

Ada apa-apa petua lain korang nak share? Kongsi-kongsi ya :)

2 ulasan:

eima berkata...

http://mysweetzlife.blogspot.com/2011/08/amalan-semasa-mengandung-untuk.html

meh baca tips aku plak ....
alhamdulillah ia berjaya dan mudah utk aku .... kedua baby aku mudah....insyaalllah

transformed housewife berkata...

betul tu. petua2 mungkin boleh membantu, tapi apa2 pun bergantung pd rezeki kita juga. Kalau cepat alhamdulillah. Kalau lambat pun, mungkin ada sebab musabab lain.