Rabu, 7 Mac 2012

Mata Lebah atau Mata Lalat

Aku dengar kat radio IKIM. Mana satu mata kita?



Mata Lebah
Sentiasa mencari kebaikan walaupun berada dalam keadaan yang teruk. Aura yang sentiasa positif. Ibarat lebah yang akan nampak bunga dan madu sahaja walau di mana dia berada.



Mata Lalat 
Sentiasa nampak keburukan walaupun diri kita berada dalam keadaan yang sangat baik. Aura negatif yang sangat ketara. Ibarat lalat yang sentiasa nampak benda-benda kotor macam sampah dan bangkai.

Terus-terang cakap, aku ni banyak menilai situasi dengan mata lalat. Rasanya dah sampai masa untuk aku berubah.

3 ulasan:

Eyriqazz berkata...

rasanya tak dapat lari dari both mata kot...

mama_umar_maryam berkata...

ehh,aku br komen kt fb ttg mate lalat lebah nih,kwn aku post..kasik smgt up sket

transformed housewife berkata...

ermmm mcm mata lalat jugak rasanya. kena berubah jugakla.