Rabu, 15 Februari 2012

Tips Bersalin?


Aku cuma nampak perkataan
"a mother feels up to 57 del (unit) of pain"

Okeh, aku officially takut...
Madihah dulu dah dekat 4 tahun lepas, lupa dah.

Ada tips menenangkan hati?


4 ulasan:

FiraHamzah berkata...

hehe, takut gak bila baca trivia2 macam nih..baik jgn baca nia..haha

masa nak bersalin tuh redah aje..tawakal pada Allah..yang penting doa banyak2 ek.

Tip menenangkan hati adalah dengan doa & selawat. InsyaAllah..

Aku doakan semoga urusan ko dipermudahkan Allah swt dan semoga ibu & anak selamat..InsyaAllah.. :D

take care babe!

e.l.i.s.s.m.i.e berkata...

kalau aku pun panik :p hahaha. tak membantu kan. kena ingat cara2 nak bernafas dan meneran la gamaknya. aku x pernah lalui tu, sebab dulu c-sect.

Syigim berkata...

dear, take plenty of brief walking! bykkan berjalan. senang bersalin nanti insyaAllah, n bila senang & cepat bersalin, kuranglah labor pain. wishing you all the best bila deliver nanti n semoga Allah permudahkan ye nia :)

transformed housewife berkata...

minum air selusuh. masa nak bersalin kena selalu berselawat dan jgn jerit2 atau menyebut perkataan tak elok.