Rabu, 30 Mac 2011

Saya tak suka pakai seluar

Ini Diha masa dia nak pakai seluar dulu. Sekarang dia tak nak pakai seluar dah. Dia akan bukak seluar dia bila aku pakaikan. Tak selesa kot..
Aku takde gambar dia tak berseluar, anak aku ni gegirl, takut dia malu lak bila tengok gambar tu besar-besar nanti..hehe..

Penyelesaian terbaik untuk anak yang tak nak pakai seluar..
*
*
*
*
*
Yeah,...gaun tidur!!!

Nampak pendek sikit lak baju ni,..hmm..nanti kena beli baju lain yang panjang sikit. Tapi, memang settle masalah bukak seluar Diha. Aku segan jugak bila orang datang ke rumah, dia pakai baju dengan pampers je, seluar hilang..isk..Tapi, sekarang tidak lagi.:)

Apa penyelesaian paling bijak pernah korang buat untuk anak korang?




14 ulasan:

Mayana berkata...

soalan tu umum sikitlah,keputusan saya yang saya rasa bijak setakat ini adalah menyuruh dia membuat sesuatu dengan mengumpan sesuatu tp tu pun mcm tk bijak je...skema tk jwpn? ngeh...ngeh...

Sumijelly berkata...

diha dah umur baper tahun Nia??

aku lagi suka nengok anak aku kalu pakai pampers jer...hahaha.. nampak comel..

Sumijelly.com

=sz= berkata...

ahaaaa mak diha mmg bijokkkk!

anak dara kecik saya ni pun jenis takmo pki seluar jeans...penyelesaian bijokk maknya p beli seluar katokkk manyak2 :p

Huda berkata...

ok husna pulak, dia sibuk tnye mana seluar?mana seluar? dh jadi macam wajib pakai pulak..sbb dia ekzema kan, suka menggaru so mmg pakaikan seluar or legging bile pakai dress..

nurmieliasyaza berkata...

salam,
rasanya bior je camtu buat seketika,,ikut apa dia ndak..anak saya ada perangai camtu gak aritu..cuma dia taknak bagi kita ikat rambut dia..so kitorang biar jer..lama gak..last2 sekarang senang je nak ikat rambut dia...kadang dia plak yang mintak soh ikat..

chekna @ mama ziyad berkata...

nasib baik gegirl, bleh la pakai kain, kalo bboy camne? cer cite..cer cite..:)

mama_umar_maryam berkata...

penyelesaian utk pakse diorg tdo awal, gelapkan bilik, pastu lg 1/2 jam jenguk,rupenye x tdo lagi,arghhhh

Sharinginfoz berkata...

Tak nak pakai seluar maknanya beli yang tak ada seluar le kan

Intan berkata...

Nie terbalik dgn arissa pulak coz dia suka pakai seluar...hee hee.

Diha mmg gegirl btl lah suke pakai gaun2 cam tu ye sayang :)

isabelle berkata...

kalo pakaikan cloth diaper, nmpk la cool skit kot.
atau legging tu, dia rasa mcm suar gak ye?

transformed housewife berkata...

tak pernah pulak anak2 knur tak nak pakai seluar. tapi pakaikan gaun tido atau skirt jelah kalau Diha tak suka pakai seluar. (DAh klik HB utk NIa)

cikpuanhady berkata...

kalau dia bukak seluar, tanda tak suka pakai ek? hehe, Zahra pon suka buka seluar, tapi kekadang bukan seluar aje, ngan baju-baju sekali..kalau lama-lama, akan dibukanya pampers..hoho..

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire

h4ni3 berkata...

diha nak pakai kain batik kot?
hehehe
cuba try test ;D

sarah berkata...

ketiga-tiga my gegirl bila smp thp umur tertentu dorg suke benor buka baju, seluar n pampes...saya mmg x gemor tgk bebdk x berpakaian atau pakai pampes aje..sebab nmpk cam comot je...(hehehe..tu pd pndngn saya...setiap org lain pndgnnye kan..)Penyelesaiannya saya pakaikan baju yg terus ngan seluar mcm romper...so..dorg ssh nak buka...bila dah tiba ms dia x buka2 pakaian lg..saya akn pakaikn pakaian biasa la...:D