Ahad, 13 Mac 2011

Pengajaran dari Tsunami & Gempa Bumi di Jepun

source: here

Aku tersedar betapa lalainya aku selama ni, sedangkan apa saja boleh terjadi dengan kuasa Allah.
Aku tersedar betapa ceteknya fikiran aku, sibuk memikirkan urusan dunia, urusan akhirat ke mana pula?
Aku tersedar aku kena hargai setiap detik yang diberi Allah untuk aku sendiri menyiapkan bekalan

Aku sangat berharap lebih ramai mangsa dapat diselamatkan. Memang mengerikan, itupun kebanyakan bangunan di Jepun dah dibina untuk tahan gempa, dengan kuasa Allah bangunan begini tak runtuh, cuma bergoyang (bukan bergegar lagi dah..)
Nauzubillahiminzalik,..janganlah terjadi di negara kita.

4 ulasan:

Em's Family berkata...

tak de bende yang dalam Dunia ni boleh lawan kuasa Allah.. walau macam mane care sekali pun kan.. moga tak ade lagi tsunami yang besar lagi setakat ni.. takut juga

white rose berkata...

subhanallah...
terkejut sy baca berita ptg kelmarin...

sy tgk video air laut melimpahi bandar jepun...

mmg hebat dugaan Allah...

moga2 kita semua terselamat dari segala bencana...

Farra Dhelina berkata...

mmg mgerikan kan..

bila fkr2..betul lah kan..hdp ni hya smntara.. hbs semua bnda kat muka bumi ni, hancur sekelip mata je dgn kuasa allh..buat lah mcmn pun..takde sape yg blh melawan kuasa allh..

transformed housewife berkata...

Lps satu negara, negara lain pula ditimpa bencana. Mmg Allah nak bg peringatan utk umta manusia ni.