Jumaat, 11 Mac 2011

Allergy dengan orang sombong

Aku ada beberapa kategori:

1) Sombong dengan orang baru
Kaedah dia : Pandang aku dari atas ke bawah. Lepas tu buat muka ketat.
Penyelesaian aku: Aku pandang dia tepat-tepat, sambil bercakap dengan nada ceria yang kuat dan jelas.."HAI!"

2) Sombong tak tau kenapa ntah...
Kaedah dia : Tak tau apa masalahnya, tiba-tiba tak nak pandang muka kita dan tak nak tegur kita.
Penyelesaian aku: Aku tegur je dan buat bodo kalau dia tak layan teguran aku tu.

3) Bodoh sombong
Kaedah dia : Dah memang salah pun, nak marah orang lagi,..ceh..
Penyelesaian aku: Aku bersimpati pada orang macam ni, dia perlukan kasih sayang.

Korang ada penyelesaian lain tak untuk kongsi dengan aku?

16 ulasan:

my name is Yana berkata...

betul la tu kaedah Nia tu,jgn dilayankan sgt sombongnya nanti makin menjadi2 berbalah-balah pulak...

Huda berkata...

hehehe..payah gak gini :) selalunye huda ignore kan aje..wat tak tahu :)

Sumijelly berkata...

ok..aku sombong.......hahaha
sbb aku tak nak g umah ko...kahkahkah....

**larikkkkkkkk**

Sumijelly.com

bonda dadif aka akish berkata...

kat opis..kalo ade bdak baru..muke ala2 ketat..ahahhhh..

bo layan....ko ketat ngn aku...

aku lg ketat ngn ko..

ngeeee =D

Wansteddy Tales berkata...

Selalu jumpa spesis no.3! hahhaha....

Farra Dhelina berkata...

ala dgn org sombong ni mmg ssh la nk ckp nia..biasa kt buat dek je..klu di layan sombong dia, mau kt yg skt ht

isabelle berkata...

i selalu jahat sikit, i pandang balik sambil ckp bagi dia dgr 'apesal?'

sahromnasrudin berkata...

bersahabat dgn dia..org kata, tak kenal maka tak cinta kan :-)

=sz= berkata...

hahaa..
tengah bayangkan macamana nia implemenkan kaedah 1 tu...

h4ni3 berkata...

selalu buat bodo jer dgn orang2 camni

selalu gak kat klinik, kita nak bagi dia layanan mesra, dia buat muka ketat.. tapi bila kita tak layan ketat dia, insyaAllah, pastu ada nampak lembut sket :))

mama_umar_maryam berkata...

xphm kdg,best sgt ke jd sombong nih

chugie berkata...

emm.. dh kalau org tu BODOH lagi SOMBONG.. sy akan buat tak tau je.. malas nk layan org camni kan.

karipapsayur berkata...

erm.. pancitkan tayar kereta dia?

hehehehhe

Ladysirna berkata...

bodoh sombong paling kesian kan..

sombong tak kena tempat...banyak kali dah jumpa org gini..haishh..allergic juga

white rose berkata...

sy pum buat bodo je la bila org buat kita mcm tu...

lagi teruk sy buat...
hahaha...

adakalanya sy sengaja buat2 tak nampak & terus blaaahh...

maya amir berkata...

saya pun allergic dgn org sombong..haishhh