Ahad, 6 Mac 2011

Aku kena lagi!

pic source: here
Macam baru minggu lepas aku bebas dari selsema
dan minggu ni aku memegang title budak hingusan balik
Adui,..rasa macam nak demam pulak dah..
Jangan la menjangkit kat Diha lak..isk..

Macam mana korang elak dari kena selsema yek?

8 ulasan:

Fana Flora berkata...

semoga akak cepat sembuh ye dari selsema. mesti tak slesa kan hidung ade mukus. mak saya kata kalau selsema, makan vit.c, buah oren, minum byk air masak dah dptkn rehat yg cukup.
kalau tidur plak, tinggikan bantal...

h4ni3 berkata...

makan vit c banyak2..
air masak banyak2.. :)

white rose berkata...

sebelum ni sy pun selalu kena...

bnyk cara sy buat...

kdg2 kalau rajin sapu kunyit kat batang idung...

tampal koyok,

sapu vicks & makan panadol cepat2...

smoga akak cepat2 sembuh ek

Farra Dhelina berkata...

get well soon!!

transformed housewife berkata...

selalulah mkn vitamin C.

Suliana berkata...

kalau sy, lepas makan benda manis,sy akan minum air byk2, sbb sy tahu punca selsema sy salah satunya makan manis & kurang air. pas tu, tido, kipas & aircond tu jgn direct.. minum air byk2 satu kemestian :-)

isabelle berkata...

kena mkn vit C la.
tapi kalo dah kena tu...ermm.mkn ubat je la.

m4ruk0 berkata...

selain dr vitamin c, doc suggest mkn multivitamin. scott emulsion, spirulina pun bagus