Ahad, 30 Januari 2011

Terasa Ketinggalan?

Pernah tak terasa orang lain dah melangkah ke tahap lain
Tapi kita 'reverse' balik ke tahap sebelumnya?


Teringat cerita cikgu aku masa sekolah, 
tentang seorang 'mat salleh' yang pergi ke perkampungan orang yang belum menerima kemodenan
Orang-orang kampung ni pakai cawat aje
'Mat Salleh' ni takut orang2 kampung ni segan pada dia kalau dia berkot bagai,
Dia pun pakai la cawat masa pegi jumpa orang2 kampung tu


Orang2 kampung tu pulak, segan kat 'mat salleh' tu kalau dia datang, diaorg pakai cawat je,
Diaorg pun pegi ke bandar dan cari baju2 yang elok untuk dipakai
Esoknya, masa perjumpaan tu,
'Mat salleh' tu sorang aje yang pakai cawat..haha..


Cikgu aku kata, moralnya


Kita kena ada pendirian sendiri, kalau apa yang kita buat tu, kita rasakan betul.



5 ulasan:

white rose berkata...

ha;ah laa kak...
jadilah DIRI SENDIRI...

sz | m.s.s berkata...

ahahahaa...
tengah membayangkan omputih pki cawat & org kampung pki kot tu.. ihikss..

terasa ketinggalan?
bagi saya yg tgh dlm fasa penyelidikan ni mmg slalu berperasaan gitu ... pi mai pi mai tang tu...

MamaAiman berkata...

bagusla cite ni blm penah lagi :)

mamalieyna berkata...

hehe..

betul2x..jadilah DIRI SENDIRI

transformed housewife berkata...

mennarik cerita ni. Boleh cerita kat anak2.