Rabu, 17 November 2010

Dulu masa aku kecik, aku ingatkan...

Dulu masa aku kecik, aku ingatkan masa Hari Raya Aidil Adha...

1) Aku akan dapat jugak duit raya
source: here
2) Boleh main bunga api
source: here
3) Kesinambungan pada Hari Raya
source: here

Tapi, rupanya erti Aidil Adha lebih tinggi dari tu. Ia mengajar kita berkorban ke jalan Allah.


Salam Aidil Adha!!

Macam mana korang sambut? Lebih meriah dari Aidil Fitri atau tak?

4 ulasan:

Wan Anie berkata...

Eid mubarak Nia, hari ni korban 4 ekor lembu kat surau taman ni.... meriah2 anak2 semua ke sana :)

isabelle berkata...

biasa je..x la meriah mana pun.
tapi ok la.

transformed housewife berkata...

biasa2 je sbb raya kat Kelana Jaya. kalau kat Kelantan meriah! thn ni raya tgh2 mg, susah nak cuti jd tak balikla Kelantan. huhu

h4ni3 berkata...

kalau raya kat rumah mak sendiri, mesti meriah
apakan daya.... huhuhu.. huwaaaa
ahhh.. weekend ni nak balik rumah mak pulak.. tak kira! ;p