Jumaat, 10 September 2010

Tips Mengelak Dari Memberi Banyak Duit Raya

Aku baca tips ni dari Hanspunyablog, korang tengok la..kelakar..hehe



Antara yang menarik dari Hans, 

1) Sediakan Camera, Kertas Dan Pen
Segala benda ini amat penting untuk elakkan kita dari memberi duit raya lebih daripada sekali kepada budak - budak sama yang datang ke rumah kita. Sila pastikan setiap budak - budak yang datang rumah kita diambil gambarnya dan suruh mereka tulis nama mereka di kertas yang menyenaraikan senarai penerima duit raya anda pada tahun ini. Jika boleh minta IC mereka sekali supaya anda berasa lebih yakin. Insyaallah! Anda mampu menjimatkan wang anda daripada mengalir kepada kanak - kanak nakal seperti ini!


Sementara itu, sekali lagi...
get your free blog banner at emilayusof.com

Ampun maaf kalau ada terkasar bahasa dan tersilap kata, terutamanya kalau ada penulisan yang menyinggung hati sesiapa saja. Harap maafkan ya!

Dari Kami,


P/S : Balik Ganu esok, tapi jangan risau,..sudah auto-published entry..hehe..Teruskan aje komen seperti biasa, Insha' Allah akan dijejaki semula lepas balik ke sini. 

3 ulasan:

white rose berkata...

saya nak duit raya...
saya masih kanak2 ribena lagi...

weeeeeeeeeeee...

SELAMAT HARI RAYA

Tanpa Nama berkata...

tak baik wat gitu...

sedekah kat budak2 afadal...hehe..apalah sangat duit raya seringgt dua tu..

m4ruk0 berkata...

eh herni pn baru semalam balik dari KT..kalo x buleh beraye kite hehe