Khamis, 30 September 2010

Are You Moist Enough?

Macam mana nak tau kulit kita LEMBAP ('moist') atau tak? Kena la buat test dulu..

 Aku rasa, ramai orang ada kulit macam dia atas ni kan? Kenapa? 
Sebab kulit tak cukup LEMBAPAN.

Ada satu lagi insiden kalau kulit tak cukup lembapan ni
Kalau korang cuba kawan yang kulitnya lagi lembut dan cerah dari korang, apa korang fikir?
a) Kulit lagi lembut - mesti malas nak buat kerja rumah
b) Kulit cerah - jenis asyik memerap didalam rumah dan tak tahu bergaul dengan orang luar.

Isk..isk..memandai-mandai aje fikir macam tu.

Semua tu anggapan yang salah. Sebenarnya, untuk dapatkan kulit yang lembap dan cerah, tak perlu memerap atau elakkan diri dari buat kerja rumah. 

Jawapannya ada di sini!!
Korang pernah pergi buat rawatan kulit kat mana-mana pakar kulit? 
Aku pun tak pernah..hehe
Tapi, mak aku pernah dan dia habis banyak duit untuk itu. Tapi, hasilnya..
ZERO!

Aku rasa, tak payah la korang susah payah berhabis duit dengan pergi berjumpa pakar kulit ni, Vaseline jauh lebih murah tetapi berkesan!
Mana yang korang pilih?


Aku mesti nak Murah & Berkesan kan!!
Ini kulit aku yang perlukan bantuan Vaseline!
Aku nak pilih yang mana satu ni????


Sejuk & Nyaman?


Kecerahan yang sihat?

Kelembapan yang berkekalan?

Nutrien protein untuk kulit?



5 ulasan:

ana berkata...

masuk contest nuffnang kan? good luck...

*diera* berkata...

i loike... heheh tapi saya malas nak sapu2.. tu la masalahnye.. cantik nak tapi malas.. hehehhe chayo2...

maya amir berkata...

wahhh..sukenye tgk kulit yg mulus..teringin nye nak buat rawatan bagai2..heheheh

isabelle berkata...

i ni jenis malas berlosyen bagai.sebab nanti bila pegang apa2 rasa mcm ada chemical (wpun x greasy).
camna kaedahnya ye?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

baru ku tahu... begitu rupanya